Menú

L'Ajuntament de VNG reforça la mirada inclusiva i social en les activitats de lleure educatiu i esportives per a infants i joves

Comparteix:
23/06/2021 12:56

Avui s'han publicat les resolucions d'ajudes per a les activitats d'estiu, que subvencionaran un total de 325 infants i joves de la ciutat

El component social i inclusiu s'ha reforçat com una prioritat en les polítiques d'infància i joventut que està desenvolupant l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú. A les portes d'iniciar les activitats de lleure d'aquest estiu, avui s'han donat a conèixer les subvencions destinades als infants, adolescents i joves de la ciutat per a la participació i inclusió en activitats d'educació en el lleure.

Els ajuts per a la campanya d'estiu i les extraescolars durant tot el curs són una vessant essencial d'aquestes polítiques que impulsa la regidoria d'Infància i Joventut, perquè signifiquen un suport important per a les famílies per poder finançar en part o totalment l'activitat. Enguany s'han aprovat 374 sol·licituds, que beneficiaran un total de 325 infants (cada nen o nena pot optar a més d'un ajut, segons les circumstàncies). Aquestes subvencions es divideixen en tres àmbits: 215 corresponen pròpiament a les activitats d'estiu, 106 són ajudes de menjador i 53 es destinen a monitoratge de suport per a aquells nens i nenes amb algun tipus de diversitat funcional. L'Ajuntament inverteix 100.000 euros en aquestes ajudes a les famílies.

“El nostre objectiu primordial és garantir la igualtat d'oportunitats”, sosté el regidor d'Infància i Joventut, Adrià Guevara. Des de la regidoria fa anys que posem a disposició tot un seguit de serveis i recursos que faciliten que qualsevol persona, tingui la diversitat funcional que tingui, pugui tenir un paper actiu i principal en qualsevol activitat que s'organitzi a la ciutat”, explica.

En aquesta línia, el segon pilar fonamental és la formació. L'Ajuntament ha promogut aquest any la formació dels monitors i monitores de lleure perquè tinguin una mirada inclusiva i donar-los eines en el treball amb infants i joves amb necessitats especials. És una tasca que la regidoria d'Infància i Joventut promou cada any, conjuntament amb l'associació Suport, per a propiciar que la ciutat sigui encara més inclusiva. Creant entorns inclusius és el títol de la sessió que es va organitzar fa uns dies, adreçada sobretot a monitors i responsables de les entitats que organitzen activitats durant l'estiu o durant el curs per fer possible que qualsevol infant i jove, tingui les capacitats que tingui, pugui gaudir i participar activament de les activitats que s'organitzen.

L'objectiu d'aquestes formacions és reflexionar sobre la inclusió i els seus processos. L'adequació de les activitats és un element bàsic de respecte a les individualitats dels participants; qualsevol infant ha de poder participar-hi, per això cal saber identificar –i eliminar– les activitats que mantenen barreres a la participació d'aquests noies i noies.

A final de maig es va realitzar una altra dinàmica per a joves de 17 a 25 anys amb diversitat funcional. En aquest cas, hi van participar deu joves que faran voluntariat en activitats d'estiu al costat d'altres nens i nenes que també tenen diversitat funcional. Les eines per fer de monitors i monitores i l'acompanyament que aquests joves poden fer a altres infants amb característiques similars és una col·laboració que aporta un gran guany social per a tots ells. Aquesta formació afavoreix un canvi de mirada envers la discapacitat, entenent que els canvis s'han de donar en l'entorn, des d'una perspectiva inclusiva, perquè tothom pugui aportar el seu gra de sorra a la societat.

Paral·lelament, la regidoria i l'associació Suport faran seguiment i facilitaran eines a aquestes entitats, i als nois i noies ajudants de monitors i monitores, durant el mes de juliol, per tal de facilitar-los el bon desenvolupament de les seves tasques i dels casals.

Un tercer element que està en fase de debat i que prendrà consistència a mitjà termini és el que duen a terme els diferents grups de treball de la Taula d'Infància, amb la implicació de molts agents i entitats de la ciutat, que estan treballant en la definició de les característiques que ha de complir una activitat per a ser considerada inclusiva. També s'està confeccionant un directori al web municipal on es recolliran totes aquestes activitats per tal que la ciutadania les conegui i les famílies puguin triar aquelles que siguin més adequades per a les necessitats i interessos de les seves filles i fills.

Una de les formacions per afavorir la inclusió

Una de les formacions per afavorir la inclusió

Consulta totes les notícies relacionades amb:

Entitats
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració